طلا و جواهرات

ساخت جواهرات سنتی فرآیندی دقیق و زمانبر است. هیچکس نمی تواند مهارت و تخصصی را که در یک انگشتر یا آویز دست ساز وجود دارد انکار کند. همواره تزئیناتی که به صورت دستی ساخته می شوند بسیار محصولات منحصر بهفردی هستند. با این وجود ساخت جواهرات با دست امری زمان بر و نیازمند مهارت بسیار بالاست

طلا و جواهرات

پرینت سه بعدی هر کسی را قادر می سازد تا جواهراتی با کیفیت و با طرح های خاص تولید کند. این تکنولوژی راه حل جدید برای تولید جواهرات ارزانتر، سریعتر و آسانتر را ارائه می دهد. بیاید به اطلاعات دقیق تری در رابطه با پرینت سه بعدی جواهرات بپردازیم.

بیشتر مواقعی که در مورد پرینت سه بعدی جواهرات صحبت می کنیم، به چاپ سه بعدی مدل مومی اشاره می کنیم که بعد از آن برای ساخت قالب مورد استفاده می گیرد. اکثر جواهر سازان از چاپگرهای سه بعدی برای تولید مدل طرح های دیجیتال خود فقط با فشار دادن یک دکمه استفاده می کنند. بسته به اندازه چاپگر سه بعدی خود می توانید تقریبا 12 مدل را در موم ریخته گری در هر بار چاپ کنید.

اولین کاربرد چاپگرهای سه بعدی در جواهرسازی، نمونه سازی اولیه است تا طراح از محصول نهایی اطمینان حاصل کند که دقیقا همان چیزی است که مشتری می خواهد. این امر همچنین زمانی اهمیت ویژه ای پیدا می کند که شما می خواهید چندین ورژن از یک طرح را با یکدیگر مقایسه کنید.

اولین قدم در پرینت سه بعدی جواهرات، طراحی دیجیتال است. اگر طرح مفهومی در ذهن دارید، باید آن را با استفاده از نرم افزارهای طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) ایجاد کنید. این نرم افزارها با ابزارهایی که دارند امکانات شگفت انگیزی را در اختیار شما قرار می دهند.

اگر علاقه ای به طراحی جواهرات از ابتدا ندارید، ویرایش طرح های موجود ممکن است برایتان دلپذیر باشد. نمونه های اولیه بسیاری از طرحهای سه بعدی مانند Thingiverse و دیگر سایت ها شامل طرحهای شگفت انگیزی هستند که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.